Want your
own Fotopage?






 
Jijah's FotoPage

By: jijah ooh jijah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 20-Dec-2009 14:41 Email | Share | Bookmark
Jom Pancing @ Pulau Aman, P.Pinang...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pulau Aman dihubungkan dengan jalan laut melalui Jeti Batu Musang untuk menaiki bot tambang kira-kira 10 minit perjalanan dengan bayaran RM3 sehala. Untuk ke jeti ini, pengunjung boleh menaiki teksi atau kenderaan sendiri, jika dari arah Butterworth menggunakan Lebuh Raya Utara Selatan dan susur keluar ke Simpang Ampat/Batu Kawan dan ikut penanda arah ke Batu Kawan hingga ke ke Jeti Batu Musang.

Sesuai dengan namanya, suasana di perkampungan nelayan tradisional ini cukup tenang kerana tiada kenderaan bermotor, sebaliknya penduduk kampung hanya berjalan kaki sahaja. Jalan yang ada hanyalah laluan pejalan kaki yang dibuat daripada konkrit yang mengelilingi pulau ini. Ia turut menghubungkan jeti dan kawasan kediaman. Antara tempat2 menarik yg boleh dilawati...



Itulah serba sikit pasal Pulau Aman...ni first time aku pegi...itupun Abg ipar ajak...Family Trip...kalau tak..xdelah aku sampai ke sini...dekat je ngan rumah mertua aku..lebih kurang 1/2 jam dah sampai jety..kami pegi balik hari je..kul 10 pg - 6 ptg...oklah...lagi pun kat pulau tu xde apa sangat...setakat memancing je....

Kami beruntung gak ..sbb dapat pancing ikan pari 3 ekor...sekor2 lebih kurang 2 kilo lebih...
mlm tu pakat ramai2 makan ikan pari bakar & asam pedas...fuh!...sedapnya makan ramai2..lagi2 ikan yg pancing sendiri...

Kat Jeti Batu Musang..kat Batu Kawan nak naik bot ke Pulau Aman...Walaupun naik bot kayu..jgn risau..jacket keselamatan ada disediakan.. .




Dah sampai ke Pulau Aman..jom jalan...


Sarapan dulu...penat jalan kaki...

Ramai yg cari lala kat sini...sbb air masih surut..

Aktiviti seterusnya..pancing ikan & menjala...jom layan...





Hasil pancing ..ikan pari..ni baru 2 ekor..kejap lagi dpt sekor lagi...


adik ipar aku...jaga budak mandi je...


Jom..nak balik dah..nak makan mee udang plk ..

Alamak!...punyalah lapar...x ingat nak ambil gambar mee udang....yg sempat kulit udang je...

Dah nak balik.....lain kali boleh dtg lagi...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net